تخطى إلى المحتوى

روايه^^اسوار القمر^^ بقلمي/يمني 2024

الونشريسعليكم ورحمه الله وبركاته
اخباركو يارب تكونو بخير دائما
روايتي الاولي
{اسوار القمر}
الابطال
دنيا: فتاه جميله ملامحها قمة بالجاذبيه سبحان الخالق الوهاب عيون جميله تسحر من يراها لونها رمادي جذاب وشعرها كستنائي طويل ناعم, وجسم رشيق جمااال يسحر من يراها, تبلغ من العمر١٩سنه وعنيده جدا قي كليه الفنون وصوتها جميل في الغناء
معاذ : وما ادراك ما معاذ شاب وسيم وعيونه عسلي ومعضل وانفه شامخ ويمتلك كل معاني القسوه والعصبيه والغرور والتكبر
———————–
البااااارت الاول
في فيلا فخمه تجلس اسره لتناول الافكار
عائله محمد
محمد:يبلغ من العمر٥٥عاما قاسي جدا يعشق المال ولا يهمه شئ سواء المال
اميره:زوجه محمد تبلغ من العمر٤٤عاما طيبه القلب وجميله وتكره عشق محمد للمال
معاذ:الابن الاكبر يبلغ من العمر٢٥عاما قاسي جدا وعصبي ومغرور يعمل مع والده في الشركه
هاني:الابن الاوسط يبلغ من العمر٢٠عاما يختلف عن ابيه واخيه طيب وحبوب ودمه خفيف في كليه طب
ندى:الابنه الاصغر تبلغ من العمر١٩عاما جميله ورقيقه تختلف عن معاذ وابيها دمها خفيف شعرها اسود طويل ناعم وعيونها عسلي مثل معاذ وفي كليه هندسه
***********************
في فيلا محمد
كانوا يجلسون علي سفره لتناول الافطار
محمد:عمله ايه يامعاذ في موضوع الورث
معاذ:لازم هي تيجي تستلمو عمي كاتبو باسمها ومانع اي حد ياخدو غيرها
ضرب محمد بقبضه يده علي سفره بغضب
اميره:خلاص يامحمد دا ورثها
محمد بعصبيه:ورثها ايه واحده ملهاش اصل امها امريكايه ماعندهاش دين اكييييد صنفها زي امها طماعه
هاني:طيب انتو عارفين هي عايشا فين ؟ اسمها ايه؟ حلوه وحشه بس دي اكيد قمر امها امريكايه
ندا:هههههههه بتفكر انتا في شكلها
معاذ:اكيد متتشافش
هاني:روح روح انتااصلا متعقد من البنات
محمد بعصبيه:مش هنستخف دمنا وانتا يامعاذ فكر هنعمل ايه
معاذ:حاضر يابابا
&&&&&&&&&&
في فيلا اخري فخمه كانوا يجلسون لتناول الافطار
عائله ناصر
ناصر:يبلغ من العمر٤٥عاما يعشق ايضا المااااال لكن شخصيته ضعيفه امام زوجته
فاطمه:تبلغ من العمر ٤٥عاما فلبها قاسي وتعشق الماااال ايضا
كريم:الابن الاكبر يبلغ من العمر٢١ عاما طيب وحبوب وفي كليه طب
دانه:تبلغ من العمر١٨عاما طيبه وجميله شعرها اسود كاري وعيونها بني اللون في كليه صحافه
وليد:يبلغ من العمر٢٥عاما يفعل كل ماهو يغضب الله
في فيلا ناصر
كانوا يجلسون لتناول الافطار
دانه:ماما هروح النهارده عند ندا
فاطمه:لا
دانه:ليه ياماما
فاطمه:كده واصلا انا مش عايزاكي تتخلطي بيهم كتير
دانه:ليه بقا
فاطمه بعصبيه:كدا وكلام خلص خلاص
دانه:بابا بليززز اروح
ناصر:امك قالت لا يبقا خلاص
كريم:معلش ياماما سيبها تروح
فاطمه بعصبيه:قولت لا خلصت خلاص
وليد:والله احسن بردو
ندا:ماما بليز
فاطمهقولت لاااا خلاص
كريم صعبت عليه دانه
كريم:خلاص ولا تزعلي نروح انا وانتي نتمشا شويه ونرحع
دانه بسعاده:تسلميلي يا كيمو ياحبيبي
في امريكا
كانت نائمه مثل الملاك والشمس تداعب وجهها
:دنيا دنيا يلا عشان تلحقي كليتك
استيقظت دينا
دنياgood moring
ماري:good moring ياحبيبتي يلا عشان تلحقي كليتك
دنياحمود راح كليته
ماري:هههههه لا مستنيكي بس بلاش حمودي دي بدل مايحلف ما يوصلك
دنياoky
ذهبت للحمام واخذت شوار واتوضاءت وصلت ولبست بلوفر تريكو بينك مكتوب عليهsmileوبنطلون جينز اسود وجاكت تريكو لسود وهاف بوت وحلق بينك وسلسله علي شكل قلب وخاتم وساعه وعملت شعرها ديل حصان وشنطه سوداء خلف خلاف
كانت في غايه الجمال وخرجت
وجلست تفطر
دنيا:حمودي اعمل حسابك هتوصلني وتجبني
محمد:اولا اسمي محمود
تاثيا مش سواق سيتك انا
دنيا:اولا اسمك حمودي ثانيا بليززززز وصلني وجيبني
محمود:لالا متحرجنيش توؤ تؤ متتحايلش عليا بليز
دينا وهي تضرب كف بكف
لاحول ولاقوه الابالله ابنك اتجنن ياخالتي
محمود:بعد شر عليا يلا ياماما اخلصي
دنيا:حمودي حبيبي بليززز تعالا خدتني
محمود :طبعا هاخدك انا بهزر بس
رمت دنيا عليه المخده
بتهزر عشان اتحايل عليك توصلني
نتعرف علي الشخصيات
ماري:خاله دينا جميله وطيبه امريكايه الجنسيه تحب دنيا وهي الي ربتها منذ ان توفت والدتها
محمود:بن ماري وبن خاله دنيا يبلغ من العمر٢٣عاما دمه خفيف وبيحب دنيازي اخته وهما الاتنين دائما ناقر ونقير
نهايه الباااارت الاول
لو لقيت في تفاعل هكمل
حلوه جدا اعجبتني البدايه والاسلوب
كتبتلك بالتقييم حاجه اقرايها يا قلبي وجاوبيني يا اما بتقييم او برساله بملفي الشخصي برسائل الزوار
الونشريس اقتباس الونشريس
الونشريس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صفاء الحياة الونشريس
الونشريس

حلوه جدا اعجبتني البدايه والاسلوب
كتبتلك بالتقييم حاجه اقرايها يا قلبي وجاوبيني يا اما بتقييم او برساله بملفي الشخصي برسائل الزوار

الونشريس الونشريس

اسفه بس انا لسه مسجله جديد اجيبو منين التقيم

تنقل الى قسم اقلام عدلات

تم نقل الموضوع من قسم قصص – حكايات – روايات.
بواسطة : صفاء الحياة

جميله جدا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

هذا الموقع يستخدم Akismet للحدّ من التعليقات المزعجة والغير مرغوبة. تعرّف على كيفية معالجة بيانات تعليقك.